Hier vind je de antwoorden op mogelijke vragen over de toeristische promotiecampagne van dit najaar: "Visit Wallonia-pass".

Wie kan een Visit Wallonia-pass ontvangen?

Elk huishouden kan een aanvraag indienen voor 1 Visit Wallonia-pass, zolang de voorraad strekt.

Opgelet:

  • het aantal passen is beperkt (60.000)
  • elk huishouden heeft recht op slechts 1 pass gedurende de volledige actie

Wanneer kan ik het aanvraagformulier invullen?

De 20.000 eerste passen werden verdeeld op 5 oktober 2020. De volgende 20.000 passen worden beschikbaar gesteld op 1 november vanaf 9.00 uur, nadien nog eens 20.000 op 1 december, ook om 9.00 uur.

En zolang de voorraad strekt, tot ten laatste 31 december 2020.

Hoe lang is mijn pass geldig?

Je moet je pass binnen de 30 kalenderdagen na afgifte laten scannen. Na deze periode is hij niet meer geldig.

Bv.: De pass wordt afgeleverd op 10 november. Je moet hem ten laatste op 9 december laten scannen, anders gaat hij verloren.

Hoe werkt het?

1. Vul het online formulier in. Het is opnieuw beschikbaar vanaf 1 november 2020 om 9.00 uur.

2. Zodra je aanvraag is goedgekeurd, ontvang je een QR-code via e-mail (binnen de 2 werkdagen). Hierop staat je naam, voornaam en geboortedatum vermeld. Deze QR-code dient als pass.

3. Wanneer je een ticket voor een attractie, een uitstap of een verblijf koopt bij een van de deelnemende toeristische dienstverleners, toon je je pass.

4. De dienstverlener scant je QR-code. Het bedrag van de gekozen activiteit wordt automatisch afgetrokken van je pass.

Waar kan ik mijn Visit Wallonia-pass gebruiken?

De Visit Wallonia-pass kan gebruikt worden bij de Waalse toeristische dienstverleners die aan de actie deelnemen.

Bijvoorbeeld: voor een bezoek aan een museum, een uitstap, een toegangsticket voor een pretpark, een verblijf...

Welke toeristische dienstverleners nemen deel aan de actie?

De lijst met deelnemers aan de actie wordt regelmatig bijgewerkt op de website visitwallonia.be.

Moet ik mijn budget van 80 euro in één keer uitgeven?

Nee, dit is geen vereiste. Het budget van 80 euro kan naar wens worden opgesplitst.

Bijvoorbeeld: je koopt 2 kaartjes voor een museum voor in totaal 20 euro. Op een andere dag geniet je van een dag in een pretpark voor 60 euro.

Houd er rekening mee dat de pass kan worden gecombineerd met promoties die worden aangeboden door de toeristische dienstverleners.

Kan de pass gebruikt worden om een groter bedrag te betalen?

Ja hoor.

Bijvoorbeeld: je boekt twee nachten in een gîte voor een bedrag van 100 euro. Je gebruikt je pass voor 80 euro en betaalt het verschil aan de gastheer.

Hoe weet ik hoeveel geld ik nog heb op mijn pass?

Op dit moment is het voor de passhouder niet mogelijk om het resterende budget te kennen. Alleen een toeristische dienstverlener die deelneemt aan de actie kan je deze informatie verstrekken.

Ik ontving een pass in oktober. Kan ik in november een andere aanvragen?

Nee. Er wordt slechts één pass per huishouden toegekend voor de gehele duur van de actie.

Kan ik de pass gebruiken om op uitstap te gaan met mijn kleinkinderen?

Ja, je kan deze hiervoor gebruiken.

De pass staat op naam. Kan mijn zoon hem zonder mij gebruiken om naar een pretpark te gaan?

Als jouw gegevens op het formulier vermeld staan en niet die van je zoon, nee. In dat geval moet je je zoon vergezellen om de pass te kunnen gebruiken.

Is het verplicht om binnen de maand na ontvangst van de pass daadwerkelijk te genieten van het verblijf of de uitstap?

Nee, niet noodzakelijk. De gekozen dienstverlener kan je indien mogelijk later andere data aanbieden. Dit geldt zowel voor attracties als voor verblijven.

Opgelet: de pass moet wel absoluut binnen de 30 kalenderdagen na afgifte worden gescand.

Veel attracties vereisen een online reservering. Hoe toon ik mijn pass in dit geval?

Het beste is om altijd telefonisch of per e-mail contact op te nemen met de gekozen dienstverlener en hem te laten weten dat je je pass wilt gebruiken.

Hij biedt je dan de volgende mogelijkheden aan:

  • ofwel boekt je je activiteit/verblijf online en toon je je pass op de dag van je bezoek;
  • ofwel stuur je je pass via e-mail door op het moment van de boeking, zodat hij deze kan scannen.

Ik heb een activiteit gereserveerd met mijn pass, maar ik kan niet op de geplande dag. Kan mijn pass terug worden opgeladen voor het gebruikte bedrag?

Nee, het is niet voorzien om een pass te herladen, zelfs niet als de geboekte activiteit niet daadwerkelijk zou kunnen worden uitgevoerd. In dit geval verdient het de voorkeur om contact op te nemen met de gekozen dienstverlener om het bezoek indien mogelijk uit te stellen.

Ik heb geen toegang tot het internet. Hoe kan ik een pass aanvragen?

Vraag iemand in je buurt die toegang heeft tot het internet om je te helpen bij het invullen van het formulier. Je ontvangt dan binnen de 2 werkdagen je pass.

Kortingsbonnen

Kortingsbonnen

Downloaden
Brochures

Brochures

Uit in Wallonië en de Ardennen 2020
Downloaden