Hier vind je antwoorden op vragen die je misschien hebt over de nieuwe VISITWallonia.be Pass.

1. Wat is de VISITWallonia.be Pass?

Onder de naam VISITWallonia.be Pass verschilt hij van de vroegere Pass die werd ontwikkeld om de sector tijdens het herstelplan te ondersteunen. Dankzij dit nieuwe instrument kunnen Belgische en buitenlandse toeristen profiteren van een groot aantal voordelen om Wallonië tegen een voordeeltarief te verkennen.

Deze Pass verzamelt talrijke aanbiedingen en kortingen die je kunt gebruiken bij toeristische partners in Wallonië.

Hij is beschikbaar als een gratis meertalige "Progressive Web App" (mobiele toepassing). Een fysieke versie is ook beschikbaar in de Huizen voor Toerisme voor mensen die geen smartphone hebben.

14 vragen en antwoorden over de VISITWallonia.be Pass

1. Wie kan van de VISITWallonia.be-pas genieten?

De nieuwe Pass is gratis en beschikbaar voor iedereen.

Voor leden van hetzelfde gezin is het mogelijk om meerdere accounts te koppelen door naar de mobiele applicatie van de VISITWallonia.be Pass te gaan onder de rubriek "Mijn informatie".

2. Hoe kan ik mij inschrijven voor de VISITWallonia.be Pass ? 

3. Ik heb mijn inschrijving voltooid. Wanneer is mijn VISITWallonia.be Pass beschikbaar?

Na het voltooien van je registratie ontvang je een e-mail waarmee je de 'Progressive Web App' (mobiele toepassing) van de VISITWallonia.be Pass kunt downloaden op je smartphone.

Eenmaal gedownload, log je in en krijg je toegang tot de catalogus van de huidige aanbiedingen.

Je pass wordt onmiddellijk geactiveerd.

4. Hoe installeer ik de 'Progressive Web Application' (mobiele toepassing) op het startscherm van mijn smartphone?

Je moet eerst het registratieformulier voor de VISITWallonia.be Pass invullen.

Zodra je bent ingeschreven, ontvang je een e-mail. Klik in deze e-mail op de knop "Ik installeer de applicatie van de Pass".

 

5. Ik heb het inschrijvingsformulier voor de VISITWallonia.be Pass ingevuld maar geen bevestigingsmail ontvangen.

Er zijn verschillende oplossingen:

  • Het kan gebeuren dat de bevestigingsmail in de spam-map terechtkomt. Ga naar je mailbox en controleer je spam om de bevestigingsmail te vinden met de volgende onderwerpregel: "Je VISITWallonia.be Pass is geactiveerd".
  • Als deze e-mail niet in je spammap terechtkomt, kun je een e-mail sturen naar passvisitwallonia@wbtourisme.be, met in de body van je e-mail de vermelding "bevestigingsmail verloren", evenals je naam, voornaam en e-mailadres. Dit zal ons in staat stellen je verzoek zo goed mogelijk op te volgen.
  • Of je kunt proberen je opnieuw te registreren. Opgelet: indien de volgende foutmelding verschijnt ('waarde reeds gebruikt), raadpleeg dan oplossing nr. 2 hierboven.

6. Hoe lang blijft mijn VISITWallonia.be Pass geldig?

De nieuwe VISITWallonia.be Pass heeft  geen uiterste gebruiksdatum. De voorgestelde aanbiedingen zijn echter beperkt in de tijd.

7. Hoe gebruik ik mijn VISITWallonia.be Pass?

Ben je al ingeschreven, heb je de VISITWallonia.be Pass op je gsm gedownload en heb je een aantrekkelijke aanbieding gezien? Controleer de voorwaarden van de toeristische dienstverlener die deze korting aanbiedt om ervan te profiteren.

Klik in de app op "Mijn QR-code". Je persoonlijke code wordt op je telefoon weergegeven. Je kunt ze dan aan de toeristische dienstverlener tonen, die ze ter validatie zal scannen en je van het aanbod zal laten profiteren.

Indien je in het bezit bent van een fysieke VISITWallonia.be Pass, toon je deze aan de toeristische dienstverlener die deze op dezelfde manier zal scannen als hierboven uitgelegd.

Bij sommige toeristische dienstverleners kun je online boeken en rechtstreeks profiteren van het aanbod van de VISITWallonia.be Pass. In dat geval moet je je persoonlijke 13-cijferige code invoeren, die ook verschijnt wanneer je op "Mijn QR-code" klikt.

8. Ik heb geen internet. Kan toch genieten van een VISITWallonia.be Pass?

Het is perfect mogelijk voor toeristen zonder internettoegang om van de VISITWallonia.be Pass te genieten.

Een fysieke versie van de Pass is verkrijgbaar in de 26 Huizen voor Toerisme in Wallonië. Zij kunnen je registreren en je je persoonlijke kaart bezorgen, alsook een afdruk van de aanbiedingen tot op heden.

Je kaart heeft een persoonlijke QR-code. Deze QR-code moet ter plaatse aan de toeristische operator worden getoond om van het huidige aanbod te kunnen profiteren.

Raadpleeg de lijst met verdelers van de fysieke versie van de Pass

9. Ik ben de link kwijt om de app te downloaden, wat moet ik doen?

Je vindt deze link in je mailbox.

Vind je de bevestigingsmail niet meer terug? . 

Voor je gemak raden wij je aan dit rechtstreeks vanaf je smartphone te doen met Safari (IPhone) of Google Chrome (Android).

10. Ik ben mijn wachtwoord vergeten van mijn account, wat moet ik doen?

Ga naar de app VISITWallonia.be Pass, klik op het pictogram met het slotje "Aanmelden" rechts bovenaan en klik op "Wachtwoord vergeten".

11. Ik heb een papieren korting uit een brochure. Kan ik ze combineren met de korting van de VISITWallonia.be Pass?

Niet noodzakelijk! De meeste voordelen van de VISITWallonia.be Pass kunnen niet gecombineerd worden met andere aanbiedingen. Het staat elke dienstverlener echter vrij te beslissen of hij de combinatie van verschillende kortingen al dan niet aanvaardt. Controleer zorgvuldig de voorwaarden van elke promotie om onaangename verrassingen te voorkomen en neem bij twijfel vooraf contact op met de toeristische dienstverlener.

12. Kan mijn kind mijn VISITWallonia.be Pass gebruiken?

De VISITWallonia.be Pass is op naam. De dienstverlener valideert je korting aan de hand van je persoonlijke QR-code.

Als je aanbieding die je interesseert geldig is voor minstens twee personen, kun je je Pass voor jou en je kind gebruiken. Je kunt ook een tweede account aanmaken en ze koppelen via "Mijn informatie".

13. Kan ik mijn Pass uitlenen aan iemand anders?

De VISITWallonia.be Pass is op naam. De dienstverlener valideert je korting aan de hand van je persoonlijke QR-code.

Als de aanbieding die de andere persoon interesseert geldig is voor minstens twee personen, kun je je Pass voor jullie twee gebruiken. Die andere persoon kan ook zijn of haar eigen Pass aanvragen via visitwallonia.be/nl/pass of een persoonlijke fysieke kaart afhalen in een Huis voor Toerisme.

14. Veel toeristische dienstverleners bieden online reservering aan. Hoe kan ik mijn VISITWallonia.be Pass in dit geval gebruiken?

Controleer eerst de voorwaarden van het aanbod. Dan raden wij je aan contact op te nemen met de toeristische dienstverlener. Bij sommige exploitanten kun je tijdens het online boeken je persoonlijke passnummer invoeren, zodat je onmiddellijk van de korting kunt profiteren.

Pass VISITWallonia.be

Pass VISITWallonia.be

Geniet van een groot aantal aanbiedingen om Wallonië tegen een voordelige prijs te verkennen.

De Pass aanvragen
Brochures

Brochures

Uit in Wallonië en de Ardennen 2022

Downloaden